En dag i taget.....

Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Mamma Xaramia - 7 juni 2009 17:43

Trots att jag var trött i morse efter att ha jobbat hela dan igår och sen irriterad på en granne som strula med tvättstugan.......så blev det en bra dag:)


Hunnit tvätta ,dammsuga,torka golv,plantera lite ute och tagit en jättelång cykeltur med Calle.Ska grilla lite flintastek om en stund och göra en god potatissallad till.Så himla härligt att kunna sitta ute och äta ju och att kunna odla lite egna örter och sånt fast man bor i hyreslägenhet.


På vår lilla täppa har vi förutom blommor(penséer,violer,solrosor,luktärtor,lavendel
,pelargoner,kärleksört,funkia,+ 2 andra perenner som jag är osäker på namnet på)även ärtor,några gurkplantor,rödbetor,rädisor,dill,persilja......ha
r även sått spenat och ruccolasallad


Av Mamma Xaramia - 7 juni 2009 14:28

blandad sallad till,med bla rödbetsblad ,ruccola och kikärtor....mums mums,riktig sommarmat ju!


Calle snorar som sjutton, men är inte sjuk annars så vi tar nog en cykeltur i det fina vädret,ingen idé att bara sitta inne,frisk luft har ingen dött av .....tvärtom faktiskt så tror jag det är bra att va ute så mycket som möjligt även om man är lite hängig så länge man inte har hög feber.

Av Mamma Xaramia - 7 juni 2009 10:13

jobbade hela dan på Ica igår,10-21.15,lika bra att köra hårt på en gång ha ha....

Kändes som "gamla tider" på jobbet då det var bara ordinarie personal som jobbade och jag och tjejen som stängde har gjort det SÅ många gånger förr,fast det va länge sen.

Skum känsla ,båda kände oss som nybörjare....ha ha.

Åkte hem en stund på lunchen,skönt att få komma ifrån och vila huvudet en stund en sån intensiv dag som igår och ville ju hinna träffa sambon och Calle lite.De var uppe och handlade senare och Calle tittade väldigt fundersamt på mamman i kassan,han undrade nog vad jag gjorde där !?!


Vi hade verkligen fullt upp nästan hela dan,ALLA skulle liksom handla på Nationaldagentydligen...



Jag har ju inte jobbat på länge och hon som jag jobbade sent med stänger typ aldrig längre så vi hade fullt upp med att komma ihåg allt men jag tror det gick bra.


I natt drömde jag nåt konstigt,alla gamla kunder,gamla och unga (som idag är döda en del) stod i köerna i kassan men skulle inte handla ,blandat med alla andra ,men det var bara jag som såg dem.....mycket märklig känsla.


När jag kom hem hade sambon fixat kycklingfilé och fetaostsallad,till det gott smultronvin.....mums!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards