En dag i taget.....

Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Mamma Xaramia - 4 juni 2009 08:09

många verkar tro att det är den ultimata lösningen....och visst,det kanske det är....ibland! Jag skulle hellre ha alla barn här på heltid,det skulle kännas lugnare och vara mer harmoniskt i längden för alla.


En vecka med alla barn och en "barnfri"(vi har ju dock Calle även den veckan ha ha )

Problemet är ju att den veckan med alla barn blir så otroligt intensiv för alla,svårt att hinna med alla barn,alla aktiviteter o så på ett bra sätt känns det som ibland,medans den andra veckan sen är det bara SÅ lugnt.


När barnen bor på 2 ställen behövs några dar att "landa" när de kommer till den andre föräldern ,vilket gör att det ibland känns somom vi är i denna period jämt.Antingen har barnen precis kommit från pappa och går på högvarv eller så ska de till pappa och längtar efter det.....


I sommar hade barnens pappa och jag funderat på om de kanske skulle va 14 dar åt gången istället,så man fick lite längre period och hann njuta av att de "bara är",tror det skulle vara lugnare att ha dem längre perioder ....men då trasslade det till sig när vi skulle få ihop scheman,exets semester och dagis öppettider.

De stänger ordinarie dagis några veckor så då skulle sonen få va en vecka på annat dagis och det kändes inte alls bra.Han ska ju bara nån vecka senare sen skolas in på fritids och börja i förskoleklass.

Av Mamma Xaramia - 4 juni 2009 07:42

eller vad man ska säga,vaknade natten mellan tisdag och onsdag och fick springa på toa,jätteont i magen och mådde illa.Efter några vändor till la jag mig på soffan och sov istället så jag inte riskerade att väcka sambon och Calle varje gång jag var tvungen att gå upp.

Sov några timmar till på soffan,sen när Calle och sambon vaknade la jag mig i sovrummet,fick fortsätta springa på toan......fortfarande illamående men kräktes aldrig.Va tvungen att ringa jobbet,hade ju lovat att jobba  15-21.15 men kände att det skulle aldrig funka ju ....synd för det funkade ju bra att jobba och jag hade gärna gjort det men men tydligen ska man bli sjuk mitt i allt ...blä!!

Sov i princip hela dagen,orkade va uppe några korta stunder men kände mig helt slut.Sambon va iväg på fotbollsträning med Alfred på kvällen,så jag la mig och vilade igen när Calle somnat.Senare på kvällen kollade jag och sambon på film,jag hade sovit så mycket hela dan så jag var pigg och kunde inte sova.

Sambon köpte Proviva och Actimel till mig igår så magen lugnade sig lite,men har fortfarande ont i magen idag även om jag känner mig piggare.Vaknade dock någorlunda pigg och kaffesugen så då är man nog på bättringsvägen......



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards