En dag i taget.....

Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Mamma Xaramia - 1 juni 2009 19:17

Att vara människa
är att ständigt finna sig själv
på nytt
förändrad men likväl densamma
på andra sidan upplevelsen.
Att sjunka i djup
och bäras bort av stormvindar
uppgiven
viljelös…
Tro detta är slutet
ändå vakna.
Se en grön kust
se en väg att gå
resa sig på nytt
densamma
likväl annorlunda.

Inga Lindsjö

Av Mamma Xaramia - 1 juni 2009 17:52

många vändor blir det.Först upp och lämna Alfred på "Femmis",och hem igen.

Fick ett mess där de undrade om jag kunde jobba imorgon en stund.

Kom på att jag inte har några aktuella arbetskläder,de har ju bytit helt där sen jag jobbade så fick cykla upp och kolla vad som fanns,passade på att handla Proviva till sambon som fortfarande är risig i magen stackarn.....


Hittade en röd skjorta som duger i morgon i allafall ,svarta byxor+ väst har jag kvar.

Sen får de beställa nytt till mig tills jag börjar jobba mer om några veckor.

Utvecklingssamtal/avslutninssamtal på "Femmis" vid 14 när jag hämtade Alfred så bara att ta cykeln igen,han hade ju sin kvar där.


Alfred och jag tog cykeln till affären igen,hade glömt några saker.

Familjen äter mängder med rucculasallad så  jag skulle vilja odla lite egen,men hittade inga frön på varken Ica eller Konsum ju....*ledsen*


Hittade babyspenat istället,ska bli spännande att se vad det blir....


En lång cykeltur med äldste sonen igår och 4 korta idag,det känns i ryggen....MEN så bra det är för måendet att röra sig lite,det känns verkligen:)

Hittade lite fina liljekonvaljer på cykelturen igår,en av mina absoluta favoritblommor ,så vi plockade en bukett fast myggen höll på att äta upp oss....


Har precis ätit en smarrig pasta med baconssås,tom Calle älskar den!

Calle nybadad,det behövs,han är som en jordfräs ute ha ha ha

Affe badar nu,det behövs också och stora killarna är vid Simbadet och badar..


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards