En dag i taget.....

Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Mamma Xaramia - 28 maj 2009 16:58

vem man är längst därinne......att våga möta sig själv i även de allra allra svåraste situationerna,när man inte har nåt eller nån annan att gömma sig bakom eller skylla på.Man har bara sig själv och att våga se sig själv kräver ett enormt mod,som jag idag vet att jag har.Så när nån kallar mig feg (eller nåt annat nedlåtande) kan jag idag skaka det av mig och gå därifrån med högt huvud.....jag vet vem jag är och jag vågar vara den jag är,alltid!!!


När man måste vara helt ärlig för sig själv för att kunna fortsätta leva ärlig mot sig själv.Det är liksom där man måste börja....man måste va sin egen allra bästa vän och stanna hos sig själv,även i de jobbiga situationerna....


Det känns skönt att trots misstag,dumheter,saker man sagt eller gjort ,ändå känna sig ganska nöjd med den person man ser i spegeln på morgonen och faktiskt kunna le tillbaks.

Jag är den jag är och det är jag jäkligt stolt över faktiskt!


I denna bloggen skulle jag kunna skriva  bara vad vi gör,vad ungarna gör,knäppa kort så fort Calle lär sig nåt (men hur kul och intressant blir en sån blogg????) och måla upp allt som en solskenshistoria........och bara berätta hur UNDERBART allt är hela tiden.....men då skulle jag ljuga.....för mig själv framförallt!!


Jag skriver främst ner mina tankar,känslor,sånt som ploppar upp i huvudet och det är en hel del ska jag säga ha ha ha


Eftersom jag är en sån person som ständigt tänker för mycket är det viktigt för mig att dela med mig av sånt.

Jag har alltid skrivit....dikter,berättelser och dagbok som yngre,så att blogga för mig är nåt helt naturligt liksom...


Sen  försöker jag självklart blanda på bloggen,lite nya bilder,lite vad som händer i Calles liv,i hela familjen och mina tankar,känslor,lite om barnen,foton,dikter,youtube-klipp....


En del av de allra, allra innersta tankarna delar jag dock inte med mig eftersom jag känner att jag då lämnar ut mig alldeles för mycket och kanske till helt fel personer och det vill jag inte.Mycket som hänt i mitt liv kan ingen annan förstå och då skulle vissa saker helt misstolkas så de tankarna /känslorna håller jag för mig själv ...

Av Mamma Xaramia - 28 maj 2009 11:57

ligger och gosar,de är hur mysiga som helst.Skulle ju vilja behålla kattungen ju men dels har vi redan 2 knäppkatter och troligen blir det en kull till,kan ju inte ha hur många som helst ju

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards