En dag i taget.....

Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Mamma Xaramia - 24 maj 2009 18:15

Lite stolt är jag allt över alla mina barn,alla VÅRA barn,alla älskade ungar.....

i krukan ovan till vänster har min 6-åring satt egna sockerärtor....helt själv!


Calle är snart 10 mån.... och min äldste börjar bli stor......blir lite nostalgisk!


Att vara mamma är det underbaraste som finns:Jag är ingen perfekt mamma,inte ens i närheten faktiskt.....MEN jag är en jäkligt bra mamma,det känner jag i mammahjärtat oavsett vad andra utomstående anser.

Jag ser det på mina underbara goa NÖJDA glada ungar ,de är helt olika som individer och visst ryker vi ihop ibland men ganska sällan faktiskt med tanke på att sambon och jag faktiskt försöker få ihop 2 familjer till en med allt vad det innebär,inte helt enkelt.....6 barn med olika personlighet och olika viljor,som funkar bra i olika kombinationer....man kan välja att bråka om allt och inget eller så väljer man att försöka skapa harmoni i familjen.Vi väljer våra strider noga....


Vi har haft det tufft och många gånger har vi varit mindre bra föräldrar,men vi är dom vi är och gör en del misstag på vägen.Misstag som vi försöker vara ärliga med inför varann och barnen,misstag vi försöker rätta till,vi visar barnen att vi är mänskliga,vi gör fel,vi klarar inte allt ,vi orkar inte allt.....vi mår pissdåligt ibland liksom dom också gör....


När en hel familj drabbas av sorg/kris  är det som att ständigt gå på ett minfält,vem ska expodera härnäst?

Alla har sin sorg,sitt sätt att hantera den och alla är i olika faser oftast,det är skitjobbigt.....DESSUTOM ska man orka hantera vardagen,dagis, skola,  jobb, föräldramöten,tandläkartider, avslutningar på allt möjligt,trotsiga småbarn,tjuriga storbarn ,obstinata tonåringar,matlagning,handling,tvätt, jobbiga ex, ungarnas kompisar, grannar, utvecklingssamtal, fotbollsträningar, släktingar......you name it!


Allt detta ÄVEN dagar då man helst ville stanna i sängen under täcket och bara grina och inte träffa NÅN ,även de dagarna måste man orka....


Vi har gått igenom mer som "familj" på våra dryga 2 år tillsammans än många andra gör på ett helt liv känns det som....på gott och ont!



Det har inte varit lätt,det ÄR inte lätt,livet är inte lätt.....inte en dag är enkel egentligen... .

Jag är glad att vi är där vi är idag men jag skulle inte vilja göra om det om jag fick välja.....och jag hoppas att de allra flesta slipper gå igenom vad vi gjort .

 

Av Mamma Xaramia - 24 maj 2009 17:38

....fatta att min äldsta son faktiskt är 14 år redan....tänk vad åren går!

Vi firade honom o fikade på måndagen när han fyllde ,en av hans kompisar var här med.

Sen kom kusinerna som bor grannar o fikade på torsdagen,vi bjöd även in brorsans dotter som var utanför och lekte med alla barnen.

Jag hade bakat en jättesmarrig chokladtårta(han älskar choklad!) som blev VÄLDIGT omtyckt av framförallt födelsedagsbarnet.


Hans moster skickade present fastän hon flyttat långt bort,sonen blev jätteglad ,han fick lotter som han vann på,sånt är alltid kul.

Hans mormor kom förbi och lämnade bara in ett paket då de var magsjuka allihop och inte ville smitta oss.....omtänksamt ju :)


när  de äldsta sönerna var typ 3 och 5 (rätt jobbig ålder!!) så ville jag bara att de skulle bli större.....nånstans hade jag en tro att det skulle bli bättre sen,mindre tjafs och så......tänk vad fel jag hade....ha ha ha skrattretande ju,särskilt som jag idag ser dem med yngre barn som tror liknande,jag tror såna tankar är rätt vanliga.


~~Små barn,små bekymmer - Stora barn,stora bekymmer~~heter det ju som sagt...


Av Mamma Xaramia - 24 maj 2009 17:31

fint väder och varmt hela dagen,fast en massa mygg tyvärr.

Var på hundutställningen i byn och kollade lite på förmiddagen,en himlans massa hundar var det,Calle hade fullt upp med att kolla på dem alla .

Handlade lite,gick hem och slappade lite,läste lite och har precis grillat nu .....mums!! Provsmakade de egna rädisorna,några var redan klara.

Har en pannacotta står i kylen,färdig att ätas senare...


Imorgon blir det en sväng på stan,sambon ska ha tag i nya skor och vi ska skjutsa hans dotter till tåget.Hon övningskör för fullt så snart har hon förmodligen körkort och kan ta sig själv,fatta vilken frihet!!!


Just nu är hon och sambon ute och gör vägarna i Uppland osäkra,jag ska bada Calle och sen bara slappa lite....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards